Monte verde

8 april 2018 - Monteverde, Costa Rica

Whoop whoop even de skills van Maurice en onze 4wheel getest. Gaaf en vermoeiend om hier te rijden. Wegen zijn eigenlijk best goed begaanbaar maar stijl omhoog en vol zand met stenen. Een kleine lodge met prachtig uitzicht is ons verblijf. Gisteren hebben we een wandeling gemaakt over en door het Nevelwoud. D.m.v. hangbruggen en smalle paadjes opzoek naar DE vogel met staart. 'quetzal'. Natuurlijk niet gezien maar wel die vette vogelspin. Het is zo dicht begroeid en zo enorm dat je je wel klein en nederig voelt.
Voor de wandeling hebben we dan echt het ultieme gedaan. Zip linen over de bomen. Kilometers lang hebben we afgelegd aan staalkabels. Stuk of 10 kabels gehad waarvan 2 echt heeeeel lang. Minimaal een kilometer per stuk en met wel 70 km/uur door de bossen van Monte Verde.! Onvergetelijk. CD met foto's en film meegekregen voor thuis.
Vandaag gaan we een Koffie- en cacao tour doen. Hopelijk blijft het droog. Het weer en locatie zijn voor ons niet ideaal en daarom een dagje eerder weg. Morgenvroeg vertrekken we naar Nicoya.

1. Ingeborg:
    8 april 2018
    Oe die kabels door het bos klinken echt super gaaf!!
    Ik hoop op beter weer en een fijne plek voor jullie x