Samara en onze reis vervolgen

14 april 2018 - Liberia, Costa Rica

Samara is een mooi plekje aan zee. Een vissersboot kwam binnen met een grote vangst en de anderen stonden al klaar om vanuit het strand de andere vis binnen te halen. D.m.v een klein net of gewoon een draad met je vingers en de vogels aasden op de restjes.
Donderdag via Diria naar Liberia. Diria is een nationaal park in aanbouw. Geen entree kosten en nog slecht aangegeven vanuit onze kant. Je kunt er via 2wegen komen, 1goed begaanbaar, de ander off road.Uiteraard hebben wij de off road gepakt. 😅 Leuk klein park voor een rustige wandeling.
Liberia is druk, knetter druk. Zowel de stad als de weg er naartoe. Een opstopping levert straatverkopers op en het straatleven is druk maar boeiend. Winkels hebben hun geluidsboxen buiten staan om klanten te trekken. Wij komen aan in ons eerste hostel gerund door Julio en zijn gezin inclusief neef. Een warm welkom met Watermeloensap, bord eten en alle aandacht als we maar iets te vragen hebben. Aantal tips voor de omgeving maar ook voor de rest van onze reis. Santa Rosa , afgelegen strand en een wat drukker strand bezocht vandaag. De dag afgesloten met een broodje ei uit eigen keuken en een 'gesprek' met andere gasten. Leuk om dit ook mee te maken en nu begrijpen we ook waarom er soms koud water bij een booking staat(alles warm behalve de douche) pura vida

1. M&M:
    14 april 2018
    Wat een geweldige foto’s!