Quepos. Natuur en strand

18 april 2018 - Quepos, Costa Rica

Een stadje aan het strand naast nationaal park Manuel Antonio. Op weg naar Quepos kwamen we allerlei verkopers langs de weg tegen met het goedje 'vino de Coyon' voor 1000 colones hebben we nu een flesje gevuld met dit magische drankje. Het flesje is een oud gebruikt waterflesje 🤔 verkocht uit een kar met koelelementen. Het drankje komt uit de Coyon' Palm en het fermenteerd uit zichzelf. Hierdoor is dus onbekend wat het percentage alcohol is en het verhaal gaat dat het activeert in de zon. S'avonds gedronken is de volgende dag nog niet nuchter of zoiets.
Ons verblijf heeft een klein zwembad en gezamenlijke keuken waar we savonds met de andere gasten staan te koken. Tijdens een wandeling nog 3 papagaaien voorbij zien vliegen zijn we de volgende dag naar het strand gegaan. Stroming in zee is sterk en hoogtij gaat heel snel. Achteraf bleken we onder een giftige boom te hebben gelegen (dit samen met de Coyon weet ik niet hoe we het nog gaan redden .... 😂😂)
Nationaal park was idyllisch, mooi, vol toeristen en snikheet. Denk dat Quepos de meest warme plek is tot nu toe. Wasberen herten, apen, krabben, luiaard gezien. Door de ligging aan zee geeft het mooie idyllische plaatjes en waarschijnlijk daardoor veel toeristen en straatverkopers.
Nog niet eerder deze agressieve verkoop meegemaakt in dit land.
De zon gaat onder, de vogels worden actief en de temperatuur zakt naar 31 graden.
Wij gaan spaghetti koken met een glaasje Vino de Coyon. Morgen uitchecken en verder naar Poas.

1. M&M:
    18 april 2018
    Leuk om zo toch een beetje met jullie mee te kunnen genieten😀
  2. Sanne:
    20 april 2018
    klinkt goed allemaal.......... ben benieuwd hoe jullie er bij zitten na de Vino de Coyon