Fin

24 april 2018 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Helemaal te gek! Dit wilden we al, nou ja vooral Titia, vanaf dag 1. En gisteravond was het dan zover. Nightwalk door de jungle met een boswachter. Fin is geëmigreerd uit Noorwegen en zijn specialiteit ligt bij de slangen. Vol met passie en enthousiasme vertelde hij ons over de slangen, kikkers, spinnen en al het andere wat we maar tegen kwamen. Onderweg kwamen we 2 bijzonder soort slangen tegen die Fin mee wilde nemen. Hij had geen slangenzak bij zich en de eerste bevond zich nog wat te vroeg in de wandeling dus die mocht blijven in zijn boom. De 2e echter ging mee in zijn sok. Laars uit, sok uit er kwam me een lucht uit die laars, slang in sok en mee aan zijn riem. Echt hilarisch. Door rivieren en modderpoelen, de machete werd veelvuldig gebruikt, liepen we achter ADHD Fin aan. Hij sprong van het 1 in het ander om ons maar dat ene bijzonder soort insect of dier te laten zien. Met een slag bungelend aan Fin's riem en de laars van Titia vol met water hebben we genoten van dit avontuur.

Slangen, kikkers, rivierkreeften, sprinkhanen, rupsen, bijennesten, schildpad en de mooiste hagedissen gezien. Een pikdonker bos met alleen een zaklamp als licht. Door rivieren die nog net toegankelijk waren met onze laarzen. (En soms net niet) trokken we door de jungle. Glibberen door de blubber en modder op zoek naar alle nachtdieren. Was echt een topervaring om nooit te vergeten.

1. Titia:
    24 april 2018
    Tot Titia bijna onderuit ging en op een haar na de slang van Maurice als steun pakte 😂😂😂
  2. Femke:
    24 april 2018
    Haha de noorse freek zo te horen☺
  3. Ingeborg:
    25 april 2018
    Geweldig, wat een verhaal weer!